Който се страхува от мечки, го е шубе!!!


    

Сбогом мазнини - двуседмична диета

Подфорум за здраве и живот чрез хранителни режими и диети

Модератор: tita

Сбогом мазнини - двуседмична диета

Мнениеот tita » Чет 17 Май 2012, 13:50

Търсейки съвсем друга информация в нета, попаднах на следната статия в MEDICINE.BG и ми се видя заинтригуваща, здравословна и твърде вероятна за изпълнение от мен ( разбира се с маааалки корекции в менюто по дни ;)). Затова реших да споделя с вас:
:954

Новата диета на специалистката по хранене Фиона Кърк се основава на сериозни изследвания и обещава за минимално време максимум загуба на тлъстини, при това без ограничения.

Диетата не е драстична и депресираща. В нея се набляга на промяната на приеманите хранителни вещества, хранителните навици и начина на живот, за да се постигне по-добро изгаряне на мастните клетки – жените имат около 34 милиарда мастни клетки, а мъжете около 25. Според изследванията на Кърк, определени храни и навици могат да ускорят процеса на изгаряне.

ПЪРВЕНЦИТЕ ПО ИЗГАРЯНЕ НА МАЗНИНИ:

Калций
Научните изследвания показват, че при богатата на калций диета се изгарят повече калории и се натрупват наполовина по-малко тлъстини, отколкото при диета бедна на калций. Калцият се свързва с жлъчните киселини и увеличава количеството на мазнините, които се изхвърлят през червата. Богати на калций храни са извара, спанак, броколи, консервирана сьомга и сирене.


Омега-3 мастни киселини

Те се съдържат в мазните риби, зрелия фасул, граха, авокадото и орехите. Според учените, омега-3 мастните киселини са едно от най-ефикасните средства за трайно отслабване. Те допринасят за поддържането на нормално ниво на кръвната захар, за нейното натрупване в мускулни, а не в мастни клетки, и предпазват от превръщането на калориите в мазнини.

Ферментиращи въглехидрати
Те се съдържат в лещата, фасула, царевицата, граха, ечемика, овеса, кафявия ориз. Ферментиращите въглехидрати са много полезни. Те не са калорични, регулират чревната функция и намаляват трупането на мазнини след хранене.

Астаксатин
Този картеноид се съдържа в сьомгата, скаридите, лангустата, розовата пъстърва и раците. Той увеличава изразходването на енергията.

ДВУСЕДМИЧНА ДИЕТА ЗА ОТСЛАБВАНЕ:

ПРАВИЛАТА:

:!: До 11.30 ч. яжте само плодове – те се усвояват по-лесно, когато се ядат самостоятелно. Нарушеното храносмилане е враг на отслабването.
:!: На обяд изяждайте една супа и една салата.
:!: Избягвайте разрешените в диетата нишестени въглехидрати след 18 ч. – сладки картофи, фасул, леща, кафяв ориз.
:!: С вечерята приемайте поне по 3 вида зеленчуци или една голяма салата.
:!: На всеки 2-3 часа похапвайте по нещо диетично, за да поддържате горенето.
:!: Правете физически упражнения всеки ден по 30 минути, най-добре сутринта, когато мазнините се изгарят най-лесно.
:!: Пийте вода на всеки 2-3 часа. За да има резултат, всяка химическа реакция в организма – от извличането на хранителните вещества от храната до изгарянето на мазнините - се нуждае от вода.

Спазвайте строго правилата 2 седмици. След това може да комбинирате предложените рецепти според вашия вкус.

РЕЦЕПТИ ЗА ИЗГАРЯНЕ НА МАЗНИНИ

Сокове и шейкове

Сложете в блендер няколко натрошени кубчета лед, чаша вода и нарязани плодове по избор. Разбийте, докато се получи гладка смес. Може да добавите някакъв сок и подправки или да разредите с още малко вода. Прецедете, ако искате да отстраните семките.

Опитайте следващите комбинации:

- Ябълка, малина и грозде с пресен портокалов сок
- Грозде, маракуя и ананас
- Мандарина, ягоди и банан

Приготвяйте храната си по следващите рецепти. Подправяйте на вкус, но не прекалявайте със солта. Най-добре използвайте диетична разновидност с ниско съдържание на натрий.

Пикантна супа от чушки


Загрейте 1 лъжица зехтин, добавете нарязани на ситно малка глава лук, скилидка чесън, стрък целина, 3 малки чушки – червена, зелена и жълта, 1 белен домат. Когато зеленчуците омекнат, налейте половин литър зеленчуков бульон (най-добре домашно приготвен), половин консерва домати, 1 лъжичка червен пипер. Варете 5 минути и пасирайте.

Супа от грах, мента и маруля

Сварете в половин литър зеленчуков бульон 250 гр. замразен грах. Добавете 6 нарязани големи листа от маруля и няколко листа от мента. След няколко минути пасирайте.

Супа от пиле и зеленчуци

Сварете 2 малки пилешки филета в половин литър зеленчуков бульон. Междувременно задушете за 10 минути в лъжица зехтин ситно нарязани главичка лук, скилидка чесън, 2 малки моркова и стръкче целина. Добавете бульона с пилето и 2 лъжички накълцан магданоз. Оставете супата да поври на тих огън до омекване на зеленчуците.

Пикантни скариди

Задушете до омекване ситно нарязан лук в 1 лъжица сусамено олио. Добавете чаена лъжичка куркума, 2 смачкани скилидки чесън, 2 с.л. настърган джинджифил и чили. След няколко минути изсипете 400 гр. домати от консерва и добавете малко вода. Оставете да ври 10 минути и след това прибавете 200 грама сурови обелени скариди. Супата е готова, когато скаридите порозовеят. Сервирайте я с лъжица кисело мляко.

Яхния с домати и тиквичка

Задушете ситно нарязана главичка лук в лъжица зехтин. Добавете 1 лъжица паста от къри и оставете да ври още 3 минути. Прибавете 1 малка тиквичка, нарязана на филийки, 3 домата на четвъртинки и 100 милилитра вода, захлупете и варете още 15 минути. Прибавете 50 гр. пресен спанак и след 2 минути изключете котлона.

Пуешки бургери

Объркайте 250 грама пуешка кайма със щипка сушена мащерка, настърганата кора на половин лимон, морска сол и черен пипер. Разделете сместта на две и охладете. Разбъркайте 100 грама нарязано сварено цвекло със сока на лимона, половин глава ситно нарязан червен лук, 1 лъжичка магданоз, 1 лъжица зехтин и 1 чаена лъжичка горчица. Изпечете на скара бургерите по 6 минути от всяка страна и сервирайте с листа от маруля и соса от цвекло.

ДЕН 1

Закуска: Пресни плодове и плодови сокове
Втора закуска: Пакетче безсолни ядки
Обяд: Супа, салата
Следобедна закуска: Пълнозърнести бисквити и варено яйце
Вечеря: Сьомга – намажете парче сьомга със зехтин и запечете на скарата 7-8 минути. Напръскайте с балсамов оцет и сок от лимон.

ДЕН 2

Закуска: Пресни плодове и плодови сокове
Втора закуска: Овесени кексчета с консервирана сьомга и краставица
Обяд: Пикантна супа от чушки и картофи, салата
Следобедна закуска: Зърнено блокче
Вечеря: Пиле - Задушете на пара за 10 минути пилешкото филе. Залейте със сос песто или зехтин и запечете на скарата за няколко минути.

ДЕН 3

Закуска: Пресни плодове и плодови сокове
Втора закуска: Сурови бейби зеленчуци с хумус
Обяд: Супа, салата
Следобедна закуска: Варено яйце и шунка
Вечеря: Яхния с домат, тиквичка и спанак

ДЕН 4

Закуска: Пресни плодове и сокове
Втора закуска: Студено варено пиле, домати и сурови ядки
Обяд: Супа от грах, мента и маруля, салата
Следобедна закуска: Сурови бейби зеленчуци със салца
Вечеря: Пикантни скариди

ДЕН 5

Закуска: Пресни плодове и сокове
Втора закуска: Салата от фасул
Обяд: Супа от пиле и зеленчуци, салата
Следобедна закуска: Сурови бейби зеленчуци с извара
Вечеря: Агнешко – Натъркайте един агнешки стек с кора от лимон, щипка канела, намажете със зехтин и запечете на грила от двете страни по 4 минути. Преди сервиране залейте с пресен портокалов сок и малко чили.

ДЕН 6

Закуска: Пресни плодове и сокове
Втора закуска: Маслини със сирене
Обяд: Супа от спанак, салата
Следобедна закуска: Пакетче пресни орехи и семки
Вечеря: Свинско– В чаена лъжица фъстъчено масло сложете малко чили сос, черен пипер и подправки, и намажете с половината от сместа 2 крехки свински филета. Запечете ги на скарата за 2 минути, обърнете ги и ги намажете с останалата част от соса, и запечете за още 2 минути. Сервирайте с резенчета от ябълка и пресен кориандър или мента.

ДЕН 7

Закуска: Пресни плодове и сокове
Втора закуска: Сурови бейби зеленчуци и гуакамоле
Обяд: Супа от пиле и зеленчуци, салата
Следобедна закуска: Стъбла от целина с орехово масло
Вечеря: Пуешки бургери

Преди лягане:

Овесено кексче с бъркани яйца или парче пуешко месо
Извара и семки
Овесена каша и мед

Източник: MEDICINE.BG
---------------------------------

Споделете мнение, моля! :1028
Изображение

It's not important if the way's long and hard. It's important what lies at the end.
To reach your goal, never mind the road, but the means to move to the finish.
Аватар
tita
От писане глава не боли
 
Мнения: 837
Регистриран на: Вто 28 Фев 2012, 15:41

Re: Сбогом мазнини - двуседмична диета

Мнениеот cchery » Пет 18 Май 2012, 12:27

Ааааааа ми ще споделя веднага мнение, как така?!? :1062 :1062 :1062 Рецептите, които са описани честно казано никак не са трудни и звучат страшно вкусно! :!: :!:

Друго - забелязах отново яденето на 2-3 часа! Това при мен е.... може би основна грешка - почти до 14 часа нищо не ям. Т.е. хапвам само плодове - примерно 200-300 г ягоди. Което не е лошо, обаче първо съм гладна. И второ - така сама намалявам темпото на обмяната ми. Поне аз така си мисля.

Ето още нещо, което е важно според мен за диети за отслабване и което и тук не видях да са писали като става въпрос за микроелементи важни за изгаряне на мазнини - !

Определено една такава диета не изглежда хич трудна за спазване......
Изображение
Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
 
Мнения: 4889
Регистриран на: Чет 19 Авг 2010, 12:12

Re: Сбогом мазнини - двуседмична диета

Мнениеот tita » Пет 18 Май 2012, 12:55

Чери, точно лесните рецепти беше нещото, което ми хареса в тази диета. :)
Иначе така направено меню по дни ми е много трудно да спазвам, когато съм на работа. А когато съм в отпуск, има хиляди други причини за да не съм стриктна в подобни диети, затова най-вероятно ще приложа само рецептите към сегашният си начин на хранене. Определено ще пробвам този начин на приготвяне на плодови шейкове още на следващия детокс, идеално се връзват нещата. :D
Изображение

It's not important if the way's long and hard. It's important what lies at the end.
To reach your goal, never mind the road, but the means to move to the finish.
Аватар
tita
От писане глава не боли
 
Мнения: 837
Регистриран на: Вто 28 Фев 2012, 15:41

Re: Сбогом мазнини - двуседмична диета

Мнениеот Булка Марулка » Съб 02 Юни 2012, 21:59

Я да се залепя и аз тук :mrgreen:
Момичета, някоя от вас опита ли я?
Изображение
Булка Марулка
Герой на мечата бърлога
 
Мнения: 206
Регистриран на: Сря 18 Яну 2012, 23:09

Re: Сбогом мазнини - двуседмична диета

Мнениеот cchery » Вто 12 Юни 2012, 16:23

Булка Марулка написа:Я да се залепя и аз тук :mrgreen:
Момичета, някоя от вас опита ли я?

Аз - НЕ........ :roll: :roll: .
Изображение
Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
 
Мнения: 4889
Регистриран на: Чет 19 Авг 2010, 12:12


Назад към ХРАНЕНЕТО - СИЛА ЗА ЖИВОТ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта