Гражданско общество за промени в образованието

Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
Мнения: 7926
Регистриран на: 19 Авг 2010, 11:12

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от cchery »

cchery написа:......... И още нещо, ако всички учители бяха като тебе..... да се интересуват и от живота извън методиките и класните стаи, децата ни щяха да са по-подготвени за живота!!! Ти си математик.... кажи ми как да възприема следното нещо?!? Тази сутрин Коко казал на мъжа ми, че неговата класна му е казала, че трябва да решава повече задачи от сборника. Ок, ама онзи ден го е похвалила - него и още едно момченце, че са отличниците на класа от момченцата, т.е. те двама са най-напред по всички предмети, вкл. и математика!!! Е, добре, ако детето, което е най-добре по математика трябва да решава още повече задачи, какво трябва да правят другите деца?!? Да не си вдигат главите ли от учебниците?!?!?!!?! Това го писах вече някъде, ама къде ли.... може и да се повтарям тук..... :oops: :oops: :oops:
Сиренце написа:
Е, добре, ако детето, което е най-добре по математика трябва да решава още повече задачи, какво трябва да правят другите деца?!? Да не си вдигат главите ли от учебниците?!?!?!!?!
Започнах да отговарям в лек и шеговит тон, но докато пишех се замислих колко сериозен въпрос ми задаваш. Най-страшното за нас, учителите са празните погледи срещу които се изправяме всеки ден. Още по-страшното е, че стават все повече. Когато видим дете, което е с жив ум, което има потенциал да се развива в някаква посока, ние се хващаме като удавник за сламка. Опитваме се да му дадем колкото може повече от нашите знания, защото повярвайте ми, най-голямата радост на един учител са успехите на учениците му. Лошото е, че в повечето случаи вместо да го подтикнем да се развива, с прекалената си настойчивост убиваме всякакво желание за учене.
Ей, много даскалско стана :128 !
Аз точно това си мисля - как е възможно и кога желанието у детето да учи се убива?!?! Това, което е казала нашата класна, е защото Коки е сбъркал една задача. Една!!! А той решава над 20 на ден само вкъщи и в училище са не по-малко. Честно казано бих се притеснила, ако той въобще не грешеше. Защото тогава и една допусната от него грешка, може да счупи психиката му...... виждала съм такива хора, които не са свикнали да грешат..... те са буквално болни, когато това се случи.
олеся написа:
cchery написа: ... Е, добре, ако детето, което е най-добре по математика трябва да решава още повече задачи, какво трябва да правят другите деца?!? Да не си вдигат главите ли от учебниците?!?!?!!?! ...
cchery ако детето има интерес към математиката, хубаво би било да го задълбочи. Математиката е фундаментална наука и развива мисълта в много посоки и ще му е от полза за в бъдеще във всичко. Можеш само да се радваш, че на госпожата не и е безразлично и е дала такъв съвет. :326
От друга страна аз лично не сравнявам детето си с останалите в класа, с техните възможности и желание за работа в клас. За мен критерии са външните изпитвания и тестове, олимпиадите и състезанията. Така преценявам не само възможностите и знанията на детето си, но и работата на учителките й.
Ако детето учи в специализирана паралелка или математическо у-ще и се предполага, че нивото на децата трябва да е еднакво - да, тогава може да съпоставяме децата от класа едно с друго. Между тях ще има и конкуренция, която ще ги стимулира да работят извънредно и да се доказват ежедневно.
Оли, аз не я обвинявам госпожата. В никакъв случай. Аз знам, че госпожите са на тръни (и тези в у-ще, и тези в градините), когато някой родител поиска обяснение, защото са се срещали с най-грозната страна на човека - да се държи като звяр, когато нещо не разбира, а имено с родители, които са готови на бой, защото еди си какво е било казано на детето им, или пък е било оценено "неправилно" и т.н. Но питам.... и продължавам да питам, защо образователната ни система за 18 години толкова много е смъкнала материала,т.е. неща, които ги учихме в трети клас, втория срок да речем, сега се споменават и в първи?!?! Дали защото вече отпадна задължителното средно образование (а всъщност отпадна ли?!) и основните неща трябва да се учат в първите класове или защото наистина считат, че децата се раждат по-интелигентни?!? Това второто за мен е инсиноация. Да, децата определено са с по-големи възможности за възприемане и учене на нови неща, НО не и тези от образователния материал......... Т.е. има значение не "КОЛКО", а "КАКВО" учат!?!?!? А в съвременното училище и на двата въпроса бих могла да отговоря.... че учат колкото-толкова и което - това е!!!! Страшно много материал, без часове за затвърждаване и без децата да са развили възможността за обемно, абстрактно и конкретно мислене!!! Пример: поискайте от дете в първи клас да ви разкаже какво и как правят Бен-Тен, гормитите, костенурките нинджа - ще видите, че ще ви засипе с подробности. Но ако го питате за часът по четене преди обяд, ще е хубаво ако и в общи линии го разкаже. А имено в този час са казани страшно много подробности, които не са запомнени. А не са запомнени, защото не са осъзнати. И не е виновен учителя, а методиката, която му е спусната и липсата на втори час да затвърди това.

Оли, няма начин да не сравнявам Коко с децата от класа му. На този етап той се конкурира с тях и от тази конкуренция се раждат и част от неговите знания и възможности. И всъщност те го дърпат напред. И когато (дай боже) тръгне в специализирана гимназия, тази конкуренция ще му е от помощ. То е неизбежно. А външните съзтезания и олимпиади..... ами когато материала, който се преподава в различните училища на едни и същи класове е различен, то как...... може да се оценява еднозначно?!?! Не го разбирам.
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."

Радостина А. Ангелова - поетеса
Аватар
Нели
Философска система
Мнения: 1466
Регистриран на: 23 Авг 2010, 19:49

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от Нели »

Ей, че хубаво! В "моята" част на форума сте и пишете! Имам много какво да кажа по темата и днес или утре ще се включа по-истински. Засега само се показвам, за да знаете, че още съм жива. :222
"Когато всички мислят еднакво, никой не мисли достатъчно" Уолтър Липман
Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
Мнения: 7926
Регистриран на: 19 Авг 2010, 11:12

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от cchery »

Нели написа:Ей, че хубаво! В "моята" част на форума сте и пишете! Имам много какво да кажа по темата и днес или утре ще се включа по-истински. Засега само се показвам, за да знаете, че още съм жива. :222
Нелка, радвам се, че се обади. Вече се чудех какво става с тебе - не те виждам и в Часът. Знам, че има много какво да споделиш с нас по въпроса за образованието и ще чакам с нетърпение да го направиш.
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."

Радостина А. Ангелова - поетеса
Аватар
dexter
Философска система
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Окт 2010, 12:14

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от dexter »

Пускам един линк към въпроси и отговорите на Сър Кен Робинсън за промените в образователната система по света. До днес не бях чувала за този човек, който е експерт по креативност и има определени идеи какво трябва да се промени в училищата - не какви конкретно предмети да се изучават, а по-скоро в каква посока да се промени концепцията, за да може да отоговори образованието на изискванията на технологичния свят. Предлага нещо като визия, върху която да се стъпи. Знае, че без концепция нещата не се получават ;) , та дори да ви се стори доста теоретичен, материалът е интересен (поне за мен :) )

http://roibooks.com/2010/10/04/tedkenrobinson_5/
baimomchil
Е, не се спря с тия постове!
Мнения: 98
Регистриран на: 19 Авг 2010, 17:58

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от baimomchil »

dexter написа:Пускам един линк към въпроси и отговорите на Сър Кен Робинсън за промените в образователната система по света. До днес не бях чувала за този човек, който е експерт по креативност и има определени идеи какво трябва да се промени в училищата - не какви конкретно предмети да се изучават, а по-скоро в каква посока да се промени концепцията, за да може да отоговори образованието на изискванията на технологичния свят. Предлага нещо като визия, върху която да се стъпи. Знае, че без концепция нещата не се получават ;) , та дори да ви се стори доста теоретичен, материалът е интересен (поне за мен :) )

http://roibooks.com/2010/10/04/tedkenrobinson_5/
Тъкмо това щях да пусна и аз :D . Ето го тука във флаш вариант:

http://www.ted.com/talks/ken_robinson_c ... digms.html
stoian11

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от stoian11 »

За духовния смисъл на демокрацията

Олег Емелянов

Мнозина недоумяват, какво общо има между демокрацията и световните религии. В демократична Америка обаче президентът дава клетва с ръка на Библията, в ислямските страни – на Корана, а в Руската Федерация – на конституцията, която в нашата страна сякаш е поставена наравно със Свещеното Писание. Нито един човек не може да се нарече демократ дотогава, докато не признае, дори само пред себе си: „Аз вярвам в демокрацията”. А нали „вярата” е синоним на думата „религия”.

Религията на демокрацията в много отношения е основана на суеверието, че посредством ритуала на пускане на листчета в кутия с пролука, човек може да промени съдбата си. В демокрацията има и мистика, защото нали тя провъзгласява равенство на всички религии, и не само на тези, които съществуват, но и на тези, които биха се появили. Демокрацията по някакъв свръхестествен начин знае, че всички религии на бъдещето, каквито и да са те, ще се впишат хармонично в нея. Всички християни знаят, че в бъдеще ще дойде антихрист и ето че демокрацията вече ни подготвя или по-точно, подготвя съзнанието ни за неговото приемане.

Ако получите съобщение за това, че някъде е станал терористичен акт и ви предлагат да определите националността на неговите извършители и изпълнители, то демократите сред нас със сигурност незабавно ще отговорят: «Тероризмът няма националност!»

Само че, емисарите на тероризма не отиват в търсене на потенциални терористи в православните храмове, а отиват в джамиите, защото знаят, че именно там ще намерят необходимия им човешки ресурс. И само извратен от демокрацията ум не би признал този факт. Още повече, че това не е някакво незначително битово недоразбиране, а стратегическа глупост, която направлява и определя вътрешната и външната политика на дадена страна, а така също формира мисленето на гражданите, тъй като всеки е длъжен да стане правоверен демократ и да дава само глупави отговори!

Пред нас стои избор: да постъпваме разумно или демократично. И излиза, че даже и да не си глупак по рождение, то си длъжен да станеш такъв по конституция! Наистина печален факт: не си длъжен да станеш гражданин, но идиот - задължително!

Защо трябва да се говори не правдиво, а в тон с демократическото вероучение? Навярно защото истината може да обиди мюсюлманите, а щом е така, по логиката на демокрацията, трябва да забраним правдата!

Демокрацията е толерантна към всичко, само не и към здравия разум. Тя намира идеалния предлог за борба с правдата, тъй като правдата все няма да се понрави някому. Борбата с правдата се води под егидата на борбата за светлите идеали на демокрацията. Получава се така, че трябва да се живее не според правдата, а според лъжата и демокрацията. Впрочем дяволът, както и демокрацията, също е лъжец и баща на лъжата. Човек, който живее в демократична страна е длъжен да принесе здравия си разум в жертва на идола на демокрацията! Всеки трябва непрекъснато да се упражнява в глупости дотогава, докато не се превърне в пълноценен идиот и така не приведе своите възгледи в съответствие с конституционните норми!

Даже и ако не желаеш да станеш глупак и да скъсаш със здравия разум, то все едно, длъжен си да си кривиш душата и да се преструваш, за да не бъдеш заподозрян в здравомислие, тъй като ако разсъжденията ти не съответстват на демократичните, властта ще те обвини във фашизъм, национализъм, шовинизъм и т. н., и т. н. Ето това всъщност е националната идея – принудителна дебилизация на населението в буквалния смисъл на думата.

Тези, които са се сблъсквали с американци, могат да забележат, че болшинство от тях са хора с висока култура в областта на глупостта. Това тяхното не е някакво природно скудоумие, а именно култура на глупостта, тоест изкуствено развита и култивирана глупост. Техният начин на мислене отдавна вече съответства в пълна мяра на конституцията им. Но точно от тях ли трябва да вземаме пример?!...

Защо е нужна тази «фабрика за идиоти»? Известният норвежки писател Ибсен забелязал, че при демокрацията и умният и глупавият имат един глас, но тъй като глупавите са винаги повече от умните, то демокрацията е власт на глупаците. В хода на развитието на демокрацията глупостите, абсурдите и нелепиците стават все повече и повече, и все по-явна става неспособността й да решава проблемите.

За нея е просто жизнено необходимо, населението да затъпее, и колкото по-бързо, толкова по-добре. Хората с повреден разум могат без особен труд да бъдат въведени в заблуждение, те губят връзка с реалността и живеят в света на илюзиите. Ако се погледне през призмата на идиотизма на който и да е проблем, колкото и сложен и страшен да е той, то ние няма да го видим, а напротив, ще открием проблем там, където го няма. Демокрацията е свободомислие отвъд пределите на здравия разум.

Някои могат да възразят, че демокрацията – това е народовластие, волеизявление на нацията. По тази логика излиза, че тогава нашият народ доброволно е осъществил своята вековна мечта завинаги да предаде всички свои природни богатства на шайка олигарси, а сам да остане беден! Нашата култура на глупостта, в отличие от културата на цивилизования Запад, все още не е съвсем висока, за да повярваме в това!

Този, който не се противи на глупостта, има слаба воля или съвест, точно защото душата се състои от ум, воля и съвест.

*****

Из «Великая ложь демократии»

Митрополит Санкт-Петербургски и Ладожки Иоан

Идеологическата основа на демокрацията като светоглед се изразява в знаменития лозунг на френската революция: «Свобода, равенство, братство». Поддали се на външната привлекателност на този запомнящ се призив, милиони хора в течение на цели столетия безуспешно се опитвали да го въплътят в живота. Много, дори умни и образовани хора, не схванали отвлечения, абстрактен характер на този лозунг, не забелязали вътрешното противоречие на неговия призив, защото как на практика може да се съвмести свободата с равенството?! Струва си да се огледаме около нас, за да видим тяхното лукавство: в природата няма равенство – тя е безкрайно разнообразна и строго иерархична; не съществува и абсолютна свобода, която да е неограничавана от взаимносвързаността и закономерния ред на явленията; не съществува някакво безлико и безпринципно братство, защото нравственото чувство на човека винаги е избирателно.

«Когато поискали да направят от тази формула задължителен обществен закон, когато се опитали да я превърнат във формално право, свързващо хората помежду им, а в областта на външните взаимоотношения на правителството в отношенията му с останалите правителства, когато изработили от нея някаква нова религия за народите и правителствата, тя се оказала фатално лъжлива, и идеалният закон за любов, мир и търпимост бил сведен до външна законност, превръщайки се сам в закон на насилието, раздора и фанатизма».

Горното твърдение на Победоносцев повече от всякакви думи се потвърждава от това, че двете най-кървави и разрушителни в историята на човечеството революции: френската през осемнадесети век и руската през двадесети, се извършили под акомпанимента на гръмогласните призиви за «свобода, равенство, братство».
„Православный Крест”
олеся

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от олеся »

По отношение на тежките раници: и аз тази година се сащисах като видях какви килограми започна ежедневно да мъкне дъщеря ми. До 4 кл. вкл. нещатаси стояха в шкафче в училището, но от тази година всичко се мъкне ежедневно. Много бях притеснена, защото е с много фина костна система и е висока и слабичка. През 2 срок обаче им групираха часовете по 2 от един предмет. Така раницата намали теглото си наполовина и е приемливо тежка.
Аватар
Kleo
Вятър в косите...
Мнения: 15467
Регистриран на: 20 Авг 2010, 10:00
Местоположение: София

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от Kleo »

Ще следя темата с интерес!
Ако имам с какво - ще се включа и аз.
Нели, чакаме те...
Синът ми е на 18. Изживявам мечтите си. Центрирана и щастлива съм :) Виждам се отново майка.
Смехурко

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от Смехурко »

Има крачка напред за тежките раници след среща на майки от СНБМ с представител на Министерството на образованието - http://www.bg-mamma.com/index.php?topic ... sg18735591" onclick="window.open(this.href);return false;
Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
Мнения: 7926
Регистриран на: 19 Авг 2010, 11:12

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от cchery »

Смехурко написа:Има крачка напред за тежките раници след среща на майки от СНБМ с представител на Министерството на образованието - http://www.bg-mamma.com/index.php?topic ... sg18735591" onclick="window.open(this.href);return false;
Мими, моля те да ми обясниш по-подробно какво се има в предвид под това:
  1. "... родителите да оставят старите учебници на децата в училище и те да се ползват в училищните библиотеки...." Написано е, че: "Това го правят с цел ако иска детето да не носи учебници в училище. ", но ...... ако учебниците са в библиотеките, то... да разбирам ли, че мястото в библиотеките ще се ползва като един вид "шкафче за учебници", които ще се вземат тогава, когато детето има съответниете часове, както и по време на занималня?!? В случаят синът ми не ходи на занималня и ще си носи раницата, но пък това кореспондира със следващото ми питане:
  2. Помагалата - значи в линка, който си постнала първо пише: "Стигнахме и до това как толкова много помагала се използват рационално в рамките на 35 минути и как това води до голям обем дом. работи.", после се подчертава, че "Но не може да не може без помагала след като учебниците отговарят на критериите и са достатъчни за усвояване на учебното съдържание, задължително според Стандартите." - и аз се пообърках :1062 . В крайна сметка каква теза застъпвате вие: че помагалата са излишни или не може без тях?!?!
И последно вие в сдружението на какво мнение сте относно промяната в закона за образованието по отношение ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО целодневно обучение до 7-и клас?
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."

Радостина А. Ангелова - поетеса
Публикувай отговор