Честно, опитвам се да прозра и твоята гледна точка, но просто ми е невъзможно. По-точно може и да я разбирам, но в никакъв случай не мога да я приема. Както напр. не мога да приема гледната точка на някой, който бие детето си, за да го научи на дисциплина; не мога да приема гледната точка на хората, които смазват духа на децата си, за да ги научат да им се подчинява и ми обясняват, че това са важни житейски уроци и животът няма да ги гали с перце.... Или пък гледната точка на мъжете, които бият жените си, защото ги обичат.... Еми не ми звучи логично и ми противоречи на всичко, в което вярвам.vihrogonche написа: Отворена съм за чуждата гледна точка, но искам да прозрете и моята, това е всичко...
Излиза според него, че училището е безполезно. Че сегашната форма на образование има много дефекти има, ама да ме извинява доктора, но аз в училище съм научи много, ама много повече неща които са ми били от полза в живота, отколкото в казармата. Ако трябва да ги сравня, ще сложа математическият знак >> в полза на училището. Надявам се доктор Костов да е наясно какво значи >>. И точно това въведение е достатъчно да му олекне тезата, но да продължим напред.В общи линии, от училище излизаш след около 11 години, в които са ти пълнили главата с куп безполезни глупости, които да ти потрябват най-много на кандидатстудентски изпити... и дотук.
В училище никой не те учи на нищо полезно за живота (и досега е така, което повдига един много болезнен въпрос за качеството и смисъла на образованието ни).
Значи трябва да живееш в каменната ера, да носиш парцали, да спазваш безсмислени изисквания и да търпиш ииоти шефове (доктор Костов признава за физическо и психическо унижение), за да може да издържаш на тежки физически натоварвания ?!?! Със същият успех може да идеш да поработиш в строителството и ще си малко по-полезен - ще построиш сгради, пък и пари ще спечелиш за разлика от казармата. Следва:А условията са наистина сурови. Казармата върви битово 20 до 50 години назад от постиженията на обществото. Налага се да носиш безумни и неудобни дрехи, да спазваш безсмислени изисквания, да търпиш идиоти-шефове (това се оказва особено ценно качество по-нататък в живота), да издържаш на тежки физически натоварвания.
А дали? Как да си обясним самоубийствата, комплексите, злобата която се натрупва и склонност към малтретиране. Калява я, ама към какво? И от скромните ми познания по психилогия, знам че има няколко типажа хора - дали към всеки типаж това се отразява положително или някой ги пречупва и им нанася непоправи психични отклонения, които избиват в последствие?Всичко това калява характера и психиката.
WTF!!! Да се смея ли, да плача ли? Какви безценни качества. Деси, има ли смисъл да продължаваме да коментираме доктор Костов и не ми казвай моля те че считаш Лъжата и Скатаването за положителни безценни качества!Придобиваш основни, фундаментални качества и умения – да шиеш, да пиеш, да лъжеш, да се скатаваш... изобщо, все безценни, жизнено необходими умения:)
Коментарите ми горе пак станаха пространни въпреки желанието ми да пиша кратко. Рядко ми се получава. Но онова, върху което исках да акцентирам, е отвратитената тенденция от последните 10 години за институционализирането на обществото под предтекст, че му правиш добро! Няма нищо случайно. Ето - голяма дандания се вдигна около ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО целодневно обучение на учениците. Най-силния аргумент - да помогнем на работещите родители, които не могат да гледат децата си и да спасим последните от улицата. Не е ли странно, обаче, че така и не бяха направени никакви стъпки по посока либерализиране на законодателството по отношение работно време на родителите с деца?! А така също и по отношение на работодателите, които да имат основания да наемат работещи на половин работен ден?! Мнеееее - по-лесно е да се затворят децата и там да им се промиват мозъците по един или друг начин. Отделени от семейството и домовете си много повече от 8 часа, те губят постепенно чувството за принадлежност към семейна единица. Стават все повече част от една или друга институция.vihrogonche написа:ДА: С отмяната на казармата загубихме нещо важно – умението да бъдем (истински) мъже
От Доктор Костов
В общи линии, от училище излизаш след около 11 години, в които са ти пълнили главата с куп безполезни глупости, които да ти потрябват най-много на кандидатстудентски изпити... и дотук.
Странно, но все пак да питам: нали след училище или "най-много след кандидатстудентските изипити" не спираме да пишем и смятаме?! Т.е., тези умения, с които са ни пълнили главите 11 години, не спират да ни трябват?! А може би е адски удобно за някого наистина да забравяме всичко - история, литература и роден език - така идеално лесно се манипулира един глинен мозък и от него произлиза това, което е необходимо на върхушката - лабилен електорат?!
В училище никой не те учи на нищо полезно за живота (и досега е така, което повдига един много болезнен въпрос за качеството и смисъла на образованието ни).
Е, да - така е! Що ли да си правиш сметката като отидеш в един магазин, когато могат да се излъжат като "стой та гледай"... Нищо полезно, наистина. Или пък четенето - само ще се затормозяваш да си четеш клаузите от трудовия договор, които и без това не разбираш и знаеш, че не работят в твоя полза!!!
В училище не биха и могли да те научат на нещо - особено ако си момче/мъж, защото лелките, каките и бабките, преобладаващо преподаващи там, не могат да те науча да бъдеш това, което те самите не са. Липсва им пенис, да, ако ще търсим под Фройд теле. Липсват им обаче и мъжки топки, което е далеч по-важно, защото не толкова пенисът те дефинира физиологически като мъж, колкото го правят топките като символ на мъжки характер и поведение.
Аз доколкото съм учила в иначе "напълно безполезното училище", топките и по-специално хормоните, които те произвеждат, служат за..... ами за формирането на мъжки полови белези у индивидите, в които те преобладават. Но за всеки случай приписвам ето това от нета:
"В т.нар. Лайдигови клетки (клетки, намиращи се в междинната съединителна тъкан на тестистите) се синтезират андрогените – мъжките полови хормони. Андрогените предизвикват диференциране (поемат определена функция) и развитие на мъжките органи за размножаване, както и определят вторичните полови белези (окосмяване, развитие на костномускулната система, тембър на гласа и други), обуславят фертилитета (оплодителна способност) и поведението на мъжа в репродукцията.. И при жените и при мъжете тестостеронът играе ключова роля в здравето и доброто физическо състояние. Наред със сексуалната активност, включваща регулиране на плодовитостта, либидото и мускулната маса, тестостеронът спомага и за увеличаване на енергията, увеличеното производство на еритроцити и защита против остеопороза. Средно мъжете произвеждат от 40 до 60 пъти повече тестостерон от жените, но жените са по-чувствителни към хормона."
С две думи, аз никъде не прочетох ясно разяснено и написано черно на бяло, че топките произвеждат МЪЖЕ - ама в онзи смисъл, който търсим тук - като характер и поведение. Т.е., ако съм права, топките диференцират индивида с мъжки полови белези. Но ум, характер и личностни качества, за съжаление, не се получават ей така наготово от физиологията.
.............................................................................
....... да спазваш безсмислени изисквания, да търпиш идиоти-шефове (това се оказва особено ценно качество по-нататък в живота)........
Много интересно и полезно умение, наистина... да спазваш безмислени изисквания и да търпиш идиот за шеф... И после ще го приложиш в работата си след казармата и цял живот ще си едно напълно лишено от смисъл съществувание, което го тъпчат идиоти. Да, тук докторът уцели в десятката просто.
..............................................
И... събираш спомени и истории. За цял живот. Които можеш да разказваш пред обърканите, възхитени и неразбиращи погледи на жените.
Без коментар - не само, че не съм възхитена от такива истории, ами не мога и да ги слушам и търпя....
Казармата ти взема немалко неща, но ти дава най-важното – прави те мъж.
Мда, идиот, формиран от шеф-идиот, лишен от смисъл в ежедневието си, комуто са останали едните голи казармени истории за разказване.
...........................................................................
ТОВА СА И МОИТЕ ОСНОВНИ АРГУМЕНТИ ЗА КАЗАРМАТА
Той накрая се ШЕГУВА, Момчиле, не говори сериозно, виж емотиконката!baimomchil написа: ...WTF!!! Да се смея ли, да плача ли? Какви безценни качества. Деси, има ли смисъл да продължаваме да коментираме доктор Костов и не ми казвай моля те че считаш Лъжата и Скатаването за положителни безценни качества!Придобиваш основни, фундаментални качества и умения – да шиеш, да пиеш, да лъжеш, да се скатаваш... изобщо, все безценни, жизнено необходими умения:)
И до тук бяха аргументите на доктор Костов. Всъщност волно или неволно доктор Костов обяснява колко излишно е да върнем казармата, щото нищо хубаво не произтича от това - научаваш се да лъжеш, да не работиш, да станеш алкохолик... а и да шиеш нещо без което не можеш да оцелееш в живота
Абе той се шегува, но е факт, че се научаваш точно на това в казармата - скатаването и лъжата там са жизненоважни за оцеляването...vihrogonche написа:Той накрая се ШЕГУВА, Момчиле, не говори сериозно, виж емотиконката!baimomchil написа: ...WTF!!! Да се смея ли, да плача ли? Какви безценни качества. Деси, има ли смисъл да продължаваме да коментираме доктор Костов и не ми казвай моля те че считаш Лъжата и Скатаването за положителни безценни качества!Придобиваш основни, фундаментални качества и умения – да шиеш, да пиеш, да лъжеш, да се скатаваш... изобщо, все безценни, жизнено необходими умения:)
И до тук бяха аргументите на доктор Костов. Всъщност волно или неволно доктор Костов обяснява колко излишно е да върнем казармата, щото нищо хубаво не произтича от това - научаваш се да лъжеш, да не работиш, да станеш алкохолик... а и да шиеш нещо без което не можеш да оцелееш в живота