Пролет иде, с венец ароматен от дъхави, нежни цветя

Свобода на словото
Заключено
Ver

Re: Пролет иде, с венец ароматен от дъхави, нежни цветя

Мнение от Ver »

dexter написа: Струва ми се насочена към хората, заети в сферата на образованието, а това изключва широка дискусия. Имам няколко въпроса, ако може някой да ми отговори, за да участвам и аз, макар и с напълно непрофесионално мнение.
1. Какво е ресурсен център?
2. Какво означава количествен показател и качествен показател при оценяването (друг е въпросът, че изобщо не смятам, че трябва да има оценяване до 4-ти клас - поне)
3. Какво е система на кариерно развитие?
4. 16-ти въпрос ме озадачава - какво означава това - че ако нямаш дете, образованието не те засяга, или какво? "Просто съм любопитен"?!?!?! Що за възможен отговор е това?!?! Не може ли на човек да му пука, защото смята, че от качеството на образованието зависи качеството на живот на всички хора? Но за съжаление няма мяасто за коментари....
Същите въпроси се завъртяха и в моята глава.
1. Мисля, че това са т.н. занимални, но и аз щях да питам.
2. Мислих по този въпрос и стигнах до извода: количествен трябва да са оценките (2-6), а качествен по скоро характеристика на ученика. Странно е поставен въпроса.
3. Как могат хората, които не са учители или свързани по някакъв начин с образованието да знаят какво е необходимо за кариерното развитие на един учител?
4.Нали?!
dexter написа: Не е ли ясно, че на така зададени въпроси, отговорите са дирижирани за постигане на определен резултат?
Ясно е, ама явно не е въпроса аз и ти да кажем мнението си.
Аз дори не се чувствам компетентна да отговоря на някои въпроси.
На въпрос 1 имам отговор, който не съвпада с посочените възможности. Как да отговоря, като няма място за друг коментар.
И аз смятам, че това е "отчитане на дейност". Не виждам смисъл в така поставената анкета.
Аватар
dexter
Философска система
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Окт 2010, 12:14

Re: Пролет иде, с венец ароматен от дъхави, нежни цветя

Мнение от dexter »

И друго - от 19 въпроса, 8 са за моята "компетентност" да давам отговори на поставените въпроси. И това ако не е идиотщина :lol: . Не че е смешно, направо е трагично!
Аватар
Сиренце
Със словото напред
Мнения: 1652
Регистриран на: 13 Окт 2010, 13:58
Местоположение: Черни Вит

Re: Пролет иде, с венец ароматен от дъхави, нежни цветя

Мнение от Сиренце »

На въпросите:
dexter написа:1. Какво е ресурсен център?
2. Какво означава количествен показател и качествен показател при оценяването (друг е въпросът, че изобщо не смятам, че трябва да има оценяване до 4-ти клас - поне)
3. Какво е система на кариерно развитие?
4. 16-ти въпрос ме озадачава - какво означава това - че ако нямаш дете, образованието не те засяга, или какво? "Просто съм любопитен"?!?!?! Що за възможен отговор е това?!?! Не може ли на човек да му пука, защото смята, че от качеството на образованието зависи качеството на живот на всички хора? Но за съжаление няма мяасто за коментари....
1. Ресурсен център е това звено, което се занимава с децата със специални образователни потребности (СОП), т.е. децата с увреждания и такива с дефицити. Има такива в областните центрове и в училищата с повече такива деца. Мисля, че са абсолютно необходими, но не и по начина, по който действат в момента на повечето места.
2. Количествената оценка е цифрова от 2 до 6, а качествената е с думи -отлично, мн. добре, добре, задоволително, незадоволително. Мен ако питаш, разлика няма. Аз също съм за това да няма оценяване до 4 клас. Но да знаеш колко колеги ме гледат ужасено, като изрека тези еретични мисли...
3. По тъп въпрос не можаха да измислят!
Но по принцип, ако имаш педагогически стаж до 3 години се водиш младши учител, до 10 - учител и после старши учител. Главен учител е изборна длъжност - избира се от Педагогическия съвет. Бройката им зависи от броя на учителите в едно училище.
Моето мнение е, че това е голяма глупост - стажът не е мерило за компетентност.
4. Без коментар...
tita

Re: Пролет иде, с венец ароматен от дъхави, нежни цветя

Мнение от tita »

Вер, Декс, ще ви кажа какво аз знам по вашите въпроси, относно анкетата.

1. В ресурсните центрове има т. нар. ресурсни учители (специални педагози), логопеди и психолози, които обучават деца със специални образователни потребности - деца които имат сензорно увреждане (зрително или слухово) или физическо такова, както и деца, които по една или друга причина имат затруднения в училище ( примерно дислексия) и изоставят в сравнение с учениците на тяхната възраст. В ресурсните центрове се работи с такива деца, с цел улесняване на интерграцията им в социалната и образователната среда. До колко са ефективни е друг въпрос, иначе се отпускат субсидии за такива училища.

2. Качествен и количествен показател :
Примерно за количествен показател от 2,00 до 2,99 се определя качествен показател слаб, за количествен показател от 3,00 до 3,49 се определя качествен показател среден и т.н.

3. Има система за класифициране на учителите като младши учител, учител, старши учител, главен учител и учител методик. Всяка 'титла" си има и съответното възнаграждение, но и повече отговорности от предишната.
Титлата „младши учител” се получава автоматично, с назначаването на работа. За да те признаят за „учител”, ти трябват повече от 2 години педагогически стаж – две години като „младши учител” плюс още една. Минава се през обучителна програма, проведена и сертифицирана от ВУЗ. ... и т.н. като за всяка следваща титла трябва да имаш нужния поне 2 годишен стаж с предходната титла. Преди тези обучителни програми и квалификации си се плащаха от самите учители, сега не знам как е. Сиренце ще каже повече по въпроса. :)


( нали съм с даскалска диплома, та затова знам туй- онуй, ... обаче съм напълно съгласна, че не всеки родител ще е наясно с въпросите в анкетата)

П.П хахахах .. Сиренце ме е изпреварила ... писали сме заедно :222
Последно промяна от tita на 06 Юни 2014, 10:54, променено общо 1 път.
Аватар
dexter
Философска система
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Окт 2010, 12:14

Re: Пролет иде, с венец ароматен от дъхави, нежни цветя

Мнение от dexter »

И след като изяснихме неяснотите (извинете за тафталогията :plezya se ), имам още един риторичен въпрос - това ли са най-главните и основни проблеми в образованието ни, че за тях да има обществена дискусия?!?!?!?!!?
Имало и ел. адрес, на който могат да се оставят мнения zakon@mon.bg. Чудя се дали има смисъл....
Аватар
Сиренце
Със словото напред
Мнения: 1652
Регистриран на: 13 Окт 2010, 13:58
Местоположение: Черни Вит

Re: Пролет иде, с венец ароматен от дъхави, нежни цветя

Мнение от Сиренце »

tita написа:3. Има система за класифициране на учителите като младши учител, учител, старши учител, главен учител и учител методик. Всяка 'титла" си има и съответното възнаграждение, но и повече отговорности от предишната.
Титлата „младши учител” се получава автоматично, с назначаването на работа. За да те признаят за „учител”, ти трябват повече от 2 години педагогически стаж – две години като „младши учител” плюс още една. Минава се през обучителна програма, проведена и сертифицирана от ВУЗ. ... и т.н. като за всяка следваща титла трябва да имаш нужния поне 2 годишен стаж с предходната титла. Преди тези обучителни програми и квалификации си се плащаха от самите учители, сега не знам как е. Сиренце ще каже повече по въпроса. :)
Това, за което пишеш за професионално-квалификационните степени - от 5 до 1. Те нямат нищо общо с т.нар. кариерно развитие. Да ими имам логиката на тия в нашето министерство!!! :126
dexter написа:Имало и ел. адрес, на който могат да се оставят мнения zakon@mon.bg. Чудя се дали има смисъл....
Има, защото после ще е както ти каза - толкова и толкова се включиха, имаше широка обществена дискусия.
tita

Re: Пролет иде, с венец ароматен от дъхави, нежни цветя

Мнение от tita »

Цони, ти ме разби направо ... как няма връзка с "кариерното развитие" ... :1215

Явно информационната ми карта, свързана със образованието в БГ е тотално остаряла. :1210
Ver

Re: Пролет иде, с венец ароматен от дъхави, нежни цветя

Мнение от Ver »

Боже, боже ...колко е безмислено.
Първо си мислех да я попълня, после четейки я (няколко пъти!) ентусиазма ми намалява пропорционално.
Хем ме питат, хем са сложили варианти които не са мои. :1044
Мисля си, че и тези които са я сътворили едва ли са много "компетентни".
Писна ми от политически глупости и "реформи". :1052
Аватар
Kleo
Вятър в косите...
Мнения: 15481
Регистриран на: 20 Авг 2010, 10:00
Местоположение: София

Re: Пролет иде, с венец ароматен от дъхави, нежни цветя

Мнение от Kleo »

Аз попълних анкетата и им я пуснах.
Въпроса за кариерното развитие и кой учител следва да не бъде допускан, го оставих празен, тоест не отметнах нито едно от посочените, но ми се прие анкетата.
Ами какво да ви кажа - можеше да е много по-добро общественото допитване, но какво да се прави - това са пуснали, това им връщаме.
Синът ми е на 20. Изживявам мечтите си. Центрирана и щастлива съм :)
Аватар
dexter
Философска система
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Окт 2010, 12:14

Re: Пролет иде, с венец ароматен от дъхави, нежни цветя

Мнение от dexter »

vihrogonche написа: Ами какво да ви кажа - можеше да е много по-добро общественото допитване, но какво да се прави - това са пуснали, това им връщаме.
Е, това е проблемът, според мен. Те си знаят какво ще получат, затова не смятам да участвам в играта им :). По-скоро бих написала писмо и бих го пратила на ел. адрес. Но ще се получи доста емоционално, а не ми се иска. Не че има някакво значение... Но се вбесявам от мисълта, че с подобен род анкети хвърлят прах в очите на хората :126 . Лицемерието е едно от нещата, което ме ядосва най-много - без значение дали го откривам у хора или институции..... У хората може и да мине за социално приемливо поведение, но при институциите е недопустимо!
Ver

Re: Пролет иде, с венец ароматен от дъхави, нежни цветя

Мнение от Ver »

Декс, споделям мнението ти.
И тези "допитвания" до хората - колко е наивно да им се повярава само, че питат мен. Ми не ме питат мен, измиват си ръцете.

Като с референдумите - как народа да взима решения за въпроси по които не е компетентен? Как баба ми, или Хасан Сиганчето ( :1071 ромчето) или аз ще се аргументираме "ЗА" или "ПРОТИВ" Южен поток например. Какво знаем ние? Аз бих могла да направя съответни изводи, ако имам достатъчно информация и да кажа своето некомоетентно мнение, ама баба ми и Хасан може изобщо да не разбрат за какво иде реч. И техния глас ще тежи наравно, както и този на специалистите.
Шантава работа :1062
Заключено