Re: Първи клас ще бъда аз, от сега се чудя как е в час!
Публикувано на: 14 Яну 2012, 20:40
Много интересна дискусия сте заформили тук! И веднага да се включа и аз.... дано не ви е досадно, защото от едното ми дете се предполага, че трябва да чете перфектно, а за друго, че е рано!
Но какво се случи при Коки и Бели?!
Първо да кажа, че Коки пише много грозно
- когато се старае, това не е така, но очевидно рядко го прави! Като цяло пише много правилно и грешките му са основно от бързане, а не от незнаене на правилата за правопис, което само по себе си е страхотен успех и нямам намерение да го коря за грознописа. След като системата не е предвидила часове, в които да тренира това, аз няма да съм лошата!
Четенето - чете много добре. Всъщност още от първи клас е втори по бързина и вярно четене в класа си. Така се случи, че точно това го може. Но пък писането на разкази и преразкази е неговия препъникамък. Което иде да рече, че го бива в някои неща, а в други - не! Научи се да чете лятото преди да стане на 5 годинки. Стана естествено, като ми прочиташе заглавията на приказките, които му четях. И така малко по малко почна да чете. Но в никакъв случай не е чел книжки докато не дойде първата лятна ваканция (след първи клас) и не получи списъка със задължителна литература. По-скоро си четеше комиксите. И при все това, не бих казала, че дотогава е чел с кеф. Не съм го и насилвала. Виж лятото между пръви и втори клас упражних "насилие" за да има поне 4 прочетени книжки в "актива" си
. Втората му лятна ваканция, т.е. изминалата беше преломната! Случи се така, че първата книжка от задължителните в списъка за лятото беше "Емил от Льоняберя"! И това направо преобърна каруцата! Чете я като захласнат, като пристрастен! Дори на морето в Гърция
! Оказа се, че това е неговата книга и неговата авторка! Оттам насетне разбра, че има безкрайно интересни книги и проявява живо любопитство! И прочете доста неща от списъка за това лято. А в момена чете "Винету" - том втори, което иде да рече, че вече "глътна" първия!
Изводът е, че на едно дете трябва нещо да му е интересно, за да прояви старание към него!
Бела - ами не й беше интересно да се учи да чете! Научи буквите по-рано от батко си, но пък не искаше да ги чете като са в последователна комбинация :lol: :lol: , т.е. като са под формата на думи. Почна да проявява някакво любопитство и старание чак изминалото лято и есен, т.е. месеци след 5-я си РД. А от 1 месец чете всяка реклама и табела, която види по пътя си и го прави много добре! Бих казала, че малките и често употребявани думички ги чете гладко! Но ето, при положение, че в много отношения се развива по-бързо от батко си, специално с четенето "изостана". Ами такова си е детето и ще се съобразя с него!
Не съм ползвала никакви системи и практики, които подпомагат процеса на приучаване към четене. Просто следвах интуицията си. Останалото децата дадоха от себе си! А времето ги подкрепи! Извод: всяко нещо с времето си!


Първо да кажа, че Коки пише много грозно



Четенето - чете много добре. Всъщност още от първи клас е втори по бързина и вярно четене в класа си. Така се случи, че точно това го може. Но пък писането на разкази и преразкази е неговия препъникамък. Което иде да рече, че го бива в някои неща, а в други - не! Научи се да чете лятото преди да стане на 5 годинки. Стана естествено, като ми прочиташе заглавията на приказките, които му четях. И така малко по малко почна да чете. Но в никакъв случай не е чел книжки докато не дойде първата лятна ваканция (след първи клас) и не получи списъка със задължителна литература. По-скоро си четеше комиксите. И при все това, не бих казала, че дотогава е чел с кеф. Не съм го и насилвала. Виж лятото между пръви и втори клас упражних "насилие" за да има поне 4 прочетени книжки в "актива" си







Бела - ами не й беше интересно да се учи да чете! Научи буквите по-рано от батко си, но пък не искаше да ги чете като са в последователна комбинация :lol: :lol: , т.е. като са под формата на думи. Почна да проявява някакво любопитство и старание чак изминалото лято и есен, т.е. месеци след 5-я си РД. А от 1 месец чете всяка реклама и табела, която види по пътя си и го прави много добре! Бих казала, че малките и често употребявани думички ги чете гладко! Но ето, при положение, че в много отношения се развива по-бързо от батко си, специално с четенето "изостана". Ами такова си е детето и ще се съобразя с него!
Не съм ползвала никакви системи и практики, които подпомагат процеса на приучаване към четене. Просто следвах интуицията си. Останалото децата дадоха от себе си! А времето ги подкрепи! Извод: всяко нещо с времето си!