


Поздрав за вас, които може би четете за моите терзания

" onclick="window.open(this.href);return false;
dexter написа: Къде остава стимулирането на стремежа на децата да дават най-доброто от себе си, да надскочат възможностите си, за да постигнат мечтите си?
Декс, не мога да подмина току-така този твой постингdexter написа: ... Не трябва ли да се насърчават децата да следват мечтите си, да се трудят да ги постигнат, а не да се гледа дали имат данни за каквото и да било? Че ако иска детето ми да става певица, но не може да пее - не е ли по-правилно да научи нотите, да се научи да свири, да модулира гласа си, отколкото да й кажа - нямаш данни, я по-добре помисли за нещо друго? Къде остава стимулирането на стремежа на децата да дават най-доброто от себе си, да надскочат възможностите си, за да постигнат мечтите си? А какво излиза сега - държавата ще определя кои мечти стават и кои - не? Разбира се чрез съветване, чрез елегантна промивка на мозъка![]()
... И какво става - не се работи за подобряване на качеството на образованието, а се работи в посока да се превърнем в бели мишки. Защото за мен този проект си е чиста манипулация - какво ще съветваш едно дете в първи клас, което три пъти си мени мнението какво иска да закусва, какво остава до генералното решение за избор на професия?!?!? Ако е само за да се усвоят едни пари, ще го преглътна някак си, макар да ме е яд. Но ако е за това, за което си мисля, че е - какво да направя? Да вдигам шум по форумите и социалните мрежи? Кажете ми - пак ли аз съм твърде мнителна? Аз ли полудявам? За съжаление напоследък все се оказвам права за разни подобни неща.
Аз ще я повдигна тази тема, защото чак сега намерих време да си напиша мислите.Сиренце написа:Този проект е поредната глупост, сътворена от нашето министерство, за да могат едни хора, да вземат едни пари. Идеята според мен е добра, но просто знам какво ще се случи накрая.
http://www.teacher.bg/Article/Details/36922" onclick="window.open(this.href);return false;Новите учебни програми по математика и информатика бяха представени днес от зам.-министъра на образованието Милена Дамянова. Основното в тях е, че ще са олекотени към теория и засилени към практика.
След като бъдат одобрени, новите програми ще се превърнат в учебници, но това ще стане не по-рано от учебната 2014-2015 година. Основната концепция в програмите е отношението теория - практика, което ще бъде 40/60 %, обясни Дамянова.
Сред най-любопитните промени са класът, в който ще се изучава Питагоровата теорема. Досега тя се учеше по геометрия в девети клас, а според промените ще е в шести. Разликата обаче е, че по-малките ученици няма да я доказват. Любопитното е, че досега тя все пак е била използвана при по-малките, тъй като им е била необходима за участие в олимпиади.
Събиране и изваждане на числата до 100 се мести от втори в първи клас. Причината е, че във втори трябва да остане повече време за умножение и деление. С клас по-надолу се местят уроците за десетичните дроби - от пети в четвърти. Това обаче не се хареса на учителите, които присъстваха на представянето. Според тях децата трудно ще се справят с този материал.
В материала от пети до седми клас отпадат параметричното уравнение и трапеца, защото били неясни за учениците.
Колкото до информатиката - още в пети клас, а не в шести учениците те ще учат как се влиза в интернет и как се пишат имейли. Учениците в тази възраст така или иначе вече са наясно с подобни действия, но по-важното е, че ще се обръща и по-голямо внимание на безопасното сърфиране в Интернет.
Тити, сега си чатим със свекърва ми на тази тема. И й писах следното:tita написа:Чери, това все още е само проект, дано надделеят разумните глави и не се приемат тези предложения. Иначе много добре са го решили да има повече практическа насоченост в обучението, но ... пак се стига до материалната база. Няма как обучението по природните науки да бъде свързано с практиката, ако няма елементарни лабораторни консумативи, материали, уреди и т.н оборудване. Колко от училищата разполагат с такава?
Все по-отчайваща ми се струва посоката в която върви живота в БГ.