Re: МЯСТО за сладки разговори през 2020
Публикувано на: 08 Май 2020, 19:29
Деси, не мисля, че признаване или непризнаване на усилия е имало нещо общо с решението. По-скоро са търсили вариант, при който ще има по-малко недоволство от страна на родителите. А повярвай ми, има мнооооого родители, които ще вдигнат патардия, ако случайно детенцето им не успее да влезе там, където са си наумили. И няма да винят себе си или детето за неуспеха, а учителите, училището, МОН, системата и т.н.
Ситуацията е като с края на учебната година - няма да върнат децата в училище, защото иначе някои родители ще протестират. Това е всичко.
Колкото до усилията - да, така е, много учители и много деца положиха усилия. И много деца масово преписват по електронните тестове. Бах вкъщи докато Ани имаше класно по математика и ѝ "помогнах" за едната задача, като погледнах какво е написала и ѝ казах "На твое място бих проверила изчисленията си пак". Въпреки тази почти символична помощ, се чувствах зле, че съм се намесила. Направих го, защото тя получаваше невъзможен отговор, знаеше, че е невъзможен и беше доста притеснена. Ани разбра, че подхода ѝ към задачата е верен, повтори изичсленията и си реши сама задачата.
На следващия ден обаче в общ видеоразговор (в междучасието с друга учителка, докато тя беше "излязла") съучениците ѝ един през друг се хвалеха как на класното ползвали Photomath - приложение на телефоните си, при което снимаш задачата и то ти дава решението. Всъщност аз така разбрах, че такова приложение съществува. И разбира се в този момент чувството ми за вина за "подсказването" изчезна.
В този контекст, ако на изпитите дадат материал, изучаван дистанционно, много деца няма да се справят с него. И причината няма да е лошото преподаване на учителите, а липсата на истинско научаване от страна на част от учениците. Хубаво би било да се даде такъв материал, за да изпъкнат именно децата, които действително са учили. Сега те имат същите оценки като тези, които са преписвали на воля. Но за съжаление, мама и тати ще набедят за неуспеха учителите и некачественото дистанционно обучение, вместо да осъзнаят, че децата им не са учили, а са преписвали.
Ситуацията е като с края на учебната година - няма да върнат децата в училище, защото иначе някои родители ще протестират. Това е всичко.
Колкото до усилията - да, така е, много учители и много деца положиха усилия. И много деца масово преписват по електронните тестове. Бах вкъщи докато Ани имаше класно по математика и ѝ "помогнах" за едната задача, като погледнах какво е написала и ѝ казах "На твое място бих проверила изчисленията си пак". Въпреки тази почти символична помощ, се чувствах зле, че съм се намесила. Направих го, защото тя получаваше невъзможен отговор, знаеше, че е невъзможен и беше доста притеснена. Ани разбра, че подхода ѝ към задачата е верен, повтори изичсленията и си реши сама задачата.
На следващия ден обаче в общ видеоразговор (в междучасието с друга учителка, докато тя беше "излязла") съучениците ѝ един през друг се хвалеха как на класното ползвали Photomath - приложение на телефоните си, при което снимаш задачата и то ти дава решението. Всъщност аз така разбрах, че такова приложение съществува. И разбира се в този момент чувството ми за вина за "подсказването" изчезна.
В този контекст, ако на изпитите дадат материал, изучаван дистанционно, много деца няма да се справят с него. И причината няма да е лошото преподаване на учителите, а липсата на истинско научаване от страна на част от учениците. Хубаво би било да се даде такъв материал, за да изпъкнат именно децата, които действително са учили. Сега те имат същите оценки като тези, които са преписвали на воля. Но за съжаление, мама и тати ще набедят за неуспеха учителите и некачественото дистанционно обучение, вместо да осъзнаят, че децата им не са учили, а са преписвали.